Lördagens final i Melodifestivalen sågs av 3 302 000 tittare, enligt mätföretaget MMS, uppger SVT för TT.
Siffran innebär ett rejält ras på drygt 800 000 jämfört med i fjol då 4 129 000 tittare såg finalen. Det är dessutom den sämsta tittarsiffran sedan 1999 då 3,2 miljoner tittade.
Inför årets omgång av tävlingen hade SVT ett uttalat mål att rikta in sig mer på humor och lägga mindre kraft på de stora shownummer som vi har sett de senaste åren - det har dock inte gått hem och Melodifestivalen har fått stark kritik för programmets innehåll i tidningar och på sociala medier.
Även röstningssiffforna faller. Det kom in 1,2 miljoner röster från tittarna till finalen i lördags då Sanna Nielsen vann med sin "Undo". Det var den lägsta siffran sedan 2002 och ett brant fall jämfört med toppåret 2008 då 2,4 miljoner tittarröster registrerades.
Nu ska SVT utreda vad man ska göra med Melodifestivalen - bland annat ska man titta på om upplägget med delfinaler fortfarande håller.
3 301 000 såg finalen i Melodifestivalen i år. Det är långt från de högsta siffrorna finalen har haft under 2000-talet. Här är de högsta siffrorna
2006: 4 242 000
2000: 4 177 000
2013: 4 129 000
2012: 4 110 000
2004: 4 105 000